Anthony Pereira – international dialogues

17 de maio de 2017 - 17 de maio de 2017

10:00AM

rogress or Perdition? Brazil´s National Truth Comission in Comparative Perspective
Anthony Pereira (King’s College London) é um dos grandes cientistas políticos e brasilianistas da atualidade, tendo publicado contribuições relevantes para a compreensão do período ditatorial brasileiro, como Political (In)justice: Authoritarianism and the Rule of Law in Brazil, Chile, and Argentina (Pittsburgh University Press, 2005 ), traduzido no Brasil como Ditadura e Repressão (São Paulo: Paz e Terra, 2010) e The End of the Peasantry: the Emergence of the Rural Labor Movement in Northeast Brazil, 1961-1998 (University of Pittsburgh Press, 1997).